محصولات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی , تیدیل گفتار به نوشتار , چت بات جز محصولات هوش مصنوعی می باشد

محصولات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی , تیدیل گفتار به نوشتار , چت بات جز محصولات هوش مصنوعی می باشد

ما ضمن بهره مندی از آخرین متدلوژی های یادگیری عمیق در هوش مصنوعی، با ارائه محصولاتی هوشمند در پی بهینه سازی فرآیند گردش کسب و کار شما هستیم. با استفاده از نرم افزارهای تولیدی ما رویای استفاده از سیستم های نوآورانه و کارآمد جدید را تحقق خواهید بخشید. عامر اندیش ضمن جایگزین کردن سیستم های ناکارآمد و وقت گیر با روش های نوین هوش مصنوعی به شما کمک خواهدکرد تا در جهت افزایش رضایت مشتریان و رقم زدن تجربه کاربری بهتر برای آن ها، کسب و کار خود را به آخرین نوآوری های هوش مصنوعی مجهز کنید.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعریف یادگیری عمیق

یادگیری عمیق نوعی از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است که در واقع از روشی که ذهن انسان برای یادگیری موضوع خاصی به کار می گیرد، تقلید می کند. این نوع از یادگیری یکی از عناصر مهم در علم داده می باشد که شامل آمار و مدل سازی پیش بینی است. یادگیری عمیق برای دانشمندان داده که وظیفه جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر مقادیر زیادی از داده ها را دارند ، بسیار مفید است و این روند را سریعتر و آسان تر می کند.

به نوعی می توان گفت یادگیری عمیق در واقع همان یادگیری ماشین است به گونه ای که در سطح کارهای پیچیده، نمایش یا انتزاع، یادگیری را برای ماشین انجام می دهد و به این صورت ماشین درک بهتری از واقعیت های وجودی پیدا می کند و می تواند الگو های مختلف را شناسایی کند. در ساده ترین سطح، یادگیری عمیق را می توان راهی برای خودکار سازی تجزیه و تحلیل پیش بینی ها دانست. الگوریتم های یادگیری عمیق در سلسله مراتب افزایش پیچیدگی و انتزاع قرار دارند در حالی که یادگیری ماشین سنتی بصورت خطی است.

برای فهم بهتر یادگیری عمیق، یک کودک نوپا را در نظر بگیرید که اولین کلمه ای که یاد گرفته “سگ” است. روشی که این کودک یاد گرفته که یک موجود “سگ” هست یا نه، آن است که به موجود اشاره می کند و کلمه “سگ” را می گوید. در این زمان والدین او می گویند ” بله آن یک سگ است” یا ” نه آن سگ نیست”. هرچه بیشتر این کودک به موارد مختلفی اشاره کند، بیشتر می فهمد چه نوع موجوداتی جز کلمه “سگ” دسته بندی می شوند. کاری که این کودک  نوپا انجام می دهد  بدون اینکه خودش بداند، در حقیقت به نوعی مشخص کردن یک مفهوم پیچیده است -تعریفی از یک سگ- با ساختن سلسه مراتبی است که در آن هر سطح انتزاعی با دانش ایجاد می شود که آن هم به نوبه خود از سلسه مراتب قبلی بدست آمده است و این کار همانند فرآیند یادگیری عمیق است

یادگیری عمیق چگونه کار می کند

برای شناسایی نحوه یادگیری عمیق باید با شبکه های عصبی آشنا باشید. این نوع یادگیری در واقع همان یادگیری به وسیله شبکه های عصبی ای هستند که دارای لایه پنهان زیادی می باشند و هر چقدر در این لایه ها جلو تر بروید به مدل های پیچیده تر و کامل تری می رسید.

یادگیری عمیق در عصر دیجیتال تکامل پیدا کرده است، و این امر باعث شده تا به انفجاری از داده ها در اشکال مختلف در همه ی دنیا داشته باشیم. این دیتا ها که به کلان داده معروف هستند، از منابع متفاوتی مانند شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جوی اینترنت، پلتفورم های تجارت الکترونیکی و… بدست می آیند.

با این حال این نوع داده، که معمولا بدون ساختار هستند، آنقدر وسیع است که شاید برای انسان چندین دهه طول بکشد تا بتواند آن را درک کند و اطلاعات مربوط به این داده ها را استخراج کند. کسب و کارهای مختلف به پتانسیل های بیشمار و باور نکردنی حاصل از این انبوه از اطلاعات پی برده اند و هر روز شاهد کسب و کارهایی هستیم که خود را با هوش مصنوعی سازگار کرده و آن را به دل کسب و کارهای خود می آورند، بخصوص برای اتوماسیون کردن پشتیبانی مشتریان خود.

متد های یادگیری عمیق

متدهای مختلف و متفاوتی برای به وجود آوردن مدل های یادگیری عمیق وجود دارند. این تکنیک ها و متد ها شامل روش های زوال و فروپاشی نرخ یادگیری، انتقال یادگیری، آموزش از طریق چرک نویس ها و داده های از قلم افتاده است.

زوال نرخ یادگیری :

نرخ یادگیری در واقع یک فرا پارامتر محسوب می شود (عملی که یک سیستم را تعریف می کند و یا قبل از فرآیند یادگیری شرایط عملکرد آن را تعیین می کند) که هر بار مقدار تغییرات مدل در پاسخ به اندازه گیری و خطای تخمین زده شده را کنترل می کند. نرخ یادگیری که بیش از حد بالا باشد ممکن است باعث شود فرآیند یادگیری ناپایدار باشد و یا اینکه یادگیری پایین تر از حد مطلوب و استاندارد صورت بگیرد. نرخ یادگیری هایی که بسیار اندک هستند نیز ممکن است فرآیند یادگیری را طولانی کنند که ممکن است باعث گیر افتادن شود.

روش زوال نرخ یادگیری (که به نرخ یادگیری با دوام و یا نرخ یادگیری منطقی نیز شناخته می شود) فرآیندی است برای سازگاری نرخ یادگیری به منظور افزایش کارایی به همراه کاهش زمان آموزش. ساده ترین و رایج ترین روش سازگاری میزان نرخ یادگیری در طول آموزش و شامل تکنیک هایی برای کاهش سرعت یادگیری در طول زمان است.

یادگیری جایگزین:

این فرآیند شامل بهسازی مدلی است که از قبل آموزش دیده است و نیاز به یک رابط کاربری داخلی یک شبکه پیش بینی شده دارد. اول ، کاربران داده های جدید شبکه موجود را که حاوی طبقه بندی های قبلی ناشناخته است ، تغذیه می کنند. پس از ایجاد تنظیمات در شبکه ، می توان کارهای جدیدی را با قابلیت طبقه بندی خاص تر انجام داد. این روش این مزیت را دارد که نیاز به داده های بسیار کمتری نسبت به سایرین دارد ، بنابراین زمان محاسبه را به دقیقه یا ساعت کاهش می دهد.

یادگیری از چرک نویس ها:

این روش به یک توسعه دهنده نیاز دارد تا یک مجموعه داده بزرگ برچسب دار را جمع کند و یک معماری شبکه را تنظیم کند که بتواند ویژگی ها و مدل را بیاموزد. این تکنیک به خصوص برای برنامه های جدید و همچنین برنامه های کاربردی با تعداد زیادی دسته بندی خروجی مناسب است. با این حال ، به طور کلی ، این رویکرد کمتر متداول است ، زیرا به مقادیر بسیار زیادی از داده ها نیاز دارد و باعث می شود روزها یا هفته ها آموزش طول بکشد.

حذفی ها و از قلم افتادگی:

در این روش سعی شده تا مشکل آموزش بیش از حد اتصالات در شبکه هایی با مقادیر زیادی پارامتر با رها کردن تصادفی واحدها و اتصالات آنها از شبکه عصبی در حین آموزش حل شود. ثابت شده است که این می تواند عملکرد شبکه های عصبی را بر روی تسک های یادگیری نظارت شده در زمینه هایی مانند تشخیص گفتار ، طبقه بندی اسناد و… بهبود بخشد.

یادگیری عمیق چه استفاده ای دارد؟

امروزه موارد استفاده از یادگیری عمیق deep learn شامل انواع برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ، به ویژه مواردی است که در پردازش زبان طبیعی ، ترجمه زبان ، تشخیص پزشکی ، سیگنال های معاملات سهام بورس ، امنیت شبکه و تشخیص تصویر شده اند.

استفاده هایی که در حال حاضر از یادگیری عمیق می شود شامل موارد زیر است:

  • تجربه ی مشتری. مدل های یادگیری عمیق قبلاً برای چت روم ها استفاده می شدند. و همچنان که به تکامل خود ادامه می دهد ، انتظار می رود که یادگیری عمیق در مشاغل مختلف به منظور بهبود تجربیات مشتری و افزایش رضایت مشتری اجرا شود.
  • تولید متن. به ماشین ها دستور زبان و سبک یک متن داده می شود و سپس از این مدل استفاده می کنند تا بطور خودکار متنی کاملاً جدید متناسب با املای مناسب ، دستور زبان و سبک متن اصلی را بسازد.
  • هوافضا و نظامی. از یادگیری عمیق برای شناسایی اشیاء از ماهواره هایی که مناطق مورد نظررا شناسایی می کنند ، و همچنین برای تشخیص مناطق امن یا نا امن برای سربازان استفاده می شود.
  • اتوماسیون صنعتی. یادگیری عمیق با ارائه خدماتی که به طور خودکار در نزدیکی یک کارگر یا شیء به ماشین نزدیک می شود ، ایمنی کارگران را در محیط هایی مانند کارخانه ها و انبارها بهبود می بخشد.
  • اضافه کردن رنگ. با استفاده از مدل های یادگیری عمیق ، می توان رنگ ها و عکس ها و فیلم ها را به تصاویر های سیاه و سفید اضافه کرد. در گذشته ، این یک فرایند دستی بسیار وقت گیر بود.
  • تحقیقات پزشکی. محققان سرطان به عنوان روشی برای تشخیص خودکار سلول های سرطانی ، از یادگیری عمیق را در کارهای خود استفاده می کنند.
  • دید رایانه ای. یادگیری عمیق باعث افزایش چشم انداز رایانه شده است ، و دقت بالایی برای رایانه ها در تشخیص اشیاء و طبقه بندی تصویر ، ترمیم و تقسیم بندی فراهم می کند.

یادگیری عمیق در مقابل یادگیری ماشین

یادگیری عمیق زیر مجموعه ای از یادگیری ماشین است که که وجه تمایز آن روش حل مشکلات است. یادگیری ماشین برای شناسایی بیشتر ویژگی های کاربردی به یک متخصص دامنه نیاز دارد. از طرف دیگر ، یادگیری عمیق ویژگی ها را به صورت تدریجی فرا می گیرد ، بنابراین نیاز به تخصص دامنه را از بین می برد. این امر باعث می شود الگوریتم های یادگیری عمیق نسبت به الگوریتم های یادگیری ماشین که فقط به چند ثانیه تا چند ساعت زمان نیاز دارند ، زمان بیشتری برای آموزش نیاز داشته باشند. با این حال ، در هنگام آزمایش ، برعکس صادق است. الگوریتم های یادگیری عمیق نسبت به الگوریتم های یادگیری ماشین که زمان آزمون به همراه اندازه داده ها افزایش می یابد ، زمان کمتری برای اجرای تست ها می گیرند.

بعلاوه ، یادگیری ماشینی به همان ماشینهای پرهزینه و پرمصرف و GPU هایی با کارایی بالا نیاز ندارد که یادگیری عمیق یه همه ی آن ها نیاز دارد.

در پایان ، بسیاری از دانشمندان داده ها به دلیل تفسیر برتر آن ، یا توانایی در درک راه حل ها ، یادگیری ماشین سنتی را از طریق یادگیری عمیق انتخاب می کنند. همچنین الگوریتم های یادگیری ماشین نیز وقتی داده های کوچک هستند ترجیح داده می شوند.

مواردی که یادگیری عمیق ترجیح داده می شود شامل موقعیت هایی است که مقدار زیادی از داده ها وجود دارد ، مانند عدم درک دامنه برای درون نویسی ویژگی ها یا مشکلات پیچیده ، مانند تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی.

 

منبع: techtarget.com

 

چنانچه این محتوا برای شما جذاب بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

چت‌بات باتاوا با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و آخرین تکنولوژی‌های مبتنی‌بر یادگیری عمیق، مانند عامل انسانی به‌صورت شبانه‌روزی به مشتریان کسب‌وکارها خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد.

در شرایط کنونی، مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری انتظار دریافت پاسخ از بخش‌های پشتیبانی کسب‌وکارها را دارند و اگر کسب‌وکارها به این موضوع توجهی نشان ندهند و برایش به‌دنبال راه‌حلی نباشند، قطعا در فضای رقابتی، بازار خود را از دست خواهند داد.

چت‌بات چیست؟

چت‌بات‌ها درحقیقت سرویس‌هایی هستند که به‌کمک هوش مصنوعی می‌توانند مستقل از عامل انسانی با مشتریان کسب‌وکارها چت کنند و به سؤالاتشان پاسخ دهند. مزیت اصلی چت‌بات‌ها این است که با استفاده از آن‌ها، دیگر لازم نیست مشتریان برای رسیدن به اطلاعات موردنیاز خود با بخش خدمات مشتریان گفت‌وگوهای طولانی و خسته‌کننده کنند. درواقع، استفاده از چت‌بات راه جدید و هوشمندانه برای مشتریانتان می‌سازد تا آن‌ها به اطلاعات موردنیازشان دست پیدا کنند و برای پرسش‌هایشان مرجعی داشته باشند که به آن‌ها پاسخ دهد.

از چت‌بات‌ ها می‌توان برای انواع خدمات‌رسانی در کسب‌وکارهای مختلف استفاده کرد؛ از آنلاین‌شاپ‌های خرده‌فروشی گرفته تا مراکز مهم درمانی و شرکت‌های بانکی و... . به‌عنوان مثال، در بخش بازاریابی، چت‌بات‌ها می‌توانند مشتریان را به‌سمت اطلاعاتی راهنمایی کنند که در جست‌وجوی آن‌ها هستند یا به آن‌ها الهام بخشند یا در انتخاب محصولات مناسب کمکشان کنند یا با خودکار‌کردن فرایندهای لازم، بهره‌وری کارمندان را افزایش دهند. هر چت‌بات برای هدفی خاصی طراحی می‌شود؛ مثلا فروشگاهی می‌تواند از چت‌بات برای کمک به تسهیل روند خرید مشتریان بهره گیرد یا کسب‌وکار دیگری به‌منظور پشتیبانی از مشتریانش از آن استفاده کند.

عامراندیش

مزایای استفاده از چت‌بات‌ها

  • مقیاس پذیری: یکی از مزیت‌های مهم چت‌بات‌ این است که کسب‌وکارها در زمان‌هایی که با رشد سریع رو‌به‌رو می‌شوند یا اینکه در مقاطعی از سال تعدد مشتری دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند؛ چراکه محدودیت استخدام موقت یا صرف زمان زیاد برای آموزش نیروهای تازه را ندارد.
  • کاهش هزینه‌های پشتیبانی: چت‌بات‌ها می‌توانند هزینه‌های بخش خدمات مشتریان کسب‌وکارها را تا حد زیادی کاهش دهند و در هزینه‌های کلی کسب‌وکارها صرفه‌جویی کنند. چت‌باتی ساده می‌تواند کار چند نیروی انسانی را هم‌زمان در بخش پشتیبانی انجام دهد.
  • ارائه‌ی خدمات ۲۴ ساعته: مشتریان کسب‌وکارها علاقه دارند اطلاعاتی موردنیازشان را در همان لحظه دریافت کنند. چت‌بات‌ها می‌توانند ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته دردسترس مشتریان باشند و در هر ساعت از روزهای تعطیل و غیرتعطیل، به سؤال‌ها و درخواست­‌های مشتریان پاسخ دهند.
  • قابلیت شخصی‌سازی: چت‌بات‌ها می‌توانند با‌توجه‌به تاریخچه‌ی چت با مشتری، پیشنهادهای مناسب و خدمات شخصی‌سازی‌شده به او ارائه دهند. چنین چت‌بات‌های هوشمندی به شما می‌گویند کدام کاربر به چه چیزی نیاز دارد و شما باید به چه چیزی توجه کنید.
  • افزایش توجه کاربران: با‌توجه‌به اینکه امروزه حجم زیادی از پیام‌ها، ایمیل‌ها، اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها باعث شده حواس کاربران از کسب‌و‌کار شما پرت شود، استفاده از چت‌بات‌های دارای قابلیت مکالمه می‌تواند بخش زیادی از توجه کاربران را به کسب‌و‌کارتان اختصاص دهد.
  • افزایش Brand Engagementچت‌بات‌ها درگیری با برند شما را افزایش خواهند داد و مشتریان بیشتری به‌سمت انتهای قیف فروش شما هدایت خواهند کرد؛ زیرا مشتری‌ای که با کسب‌وکار شما درگیر شده باشد، اشتیاق بیشتری برای خرید از شما خواهد داشت.
  • پاسخ‌گویی صحیح به کاربران: نیروی انسانی ممکن است به‌دلایلی مانند خستگی یا تعدد وظایف یا فراموشی، گاهی در روند پاسخ‌­دهی به مشتریان دچار خطا شود؛ اما چت‌بات‌ها هیچ‌گاه خسته نمی‌شوند و چیزی را فراموش نمی‌کنند. به‌همین‌دلیل، استفاده از آن‌ها باعث می‌شود خطای پاسخ‌­دهی کاهش یابد.
  • افزایش وفاداری: با انتقال بخشی از ارتباط با مشتریانتان به پلتفرم پیام‌­رسانی مناسب کسب‌وکارتان‌، می‌توانید در هر زمان خدمات‌رسانی کنید و بدین‌ترتیب، با افزایش پشتیبانی و رفع نیازهای مشتریان، افزایش رضایتمندی و به‌دنبال آن وفاداری‌شان را به برند و تجارت خود افزایش دهید.
  • انتقال مکالمات پیچیده: چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌توانند سؤال‌های مشتریان شما را درک کنند و در کمترین زمان ممکن پاسخ مناسب آن را بیابند؛ اما اگر چت‌باتی به‌دلایلی مانند پیچیدگی مکالمه نتواند مشکل مشتری را حل کند، در مرحله‌ی آخر او را به اپراتور انسانی ارجاع می‌دهد.

آیا به چت‌بات احتیاج دارید؟

هر وقت در کسب‌وکار خود موارد زیر را مشاهده کردید، بدون هرگونه تردیدی بدانید باید به سراغ چت‌بات بروید:

  • بخش پشتیبانی مشتریان شما با حجم زیادی از سؤال‌های تکراری و مشابه مواجه شده است؛
  • برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های مشتریان به پاسخ‌­های سریع و صریحی احتیاج دارید که از قضاوتهای احساسی بی‌نیاز است؛
  • زمانی‌که نمی‌توانید تفاوت خاصی در ارائه‌ی محصولات و قیمت‌ها یا سایر موارد با رقبایتان ایجاد کنید؛ اما به‌دنبال مزیت رقابتی برجسته در بین آن‌ها هستید.

چت‌بات باتاوا

باتاوا، یک چت‌بات یا دستیار هوشمند سازمانی مجهز به آخرین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که به‌طوراختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است. باتاوا می‌تواند متناسب با نیازهای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف شخصی‌سازی شود و با کمک داده‌های اطلاعاتی ازقبل‌آموخته، ۲۴ ساعته به سؤالات مطرح‌شده، پاسخی مناسب ارائه دهد.

سایر قابلیت‌های باتاوا

  • قابلیت درک متن محاوره‌ای
  • ارائه‌ی پاسخ مناسب در قالب متن، صوت، تصویر، ویدئو، نقشه و لینک
  • بهره‌مندی از دایره‌ی ‌واژگان بسیار وسیع (۲۷۰ هزار واژه)
  • قابلیت انتقال ارتباط به اپراتورهای انسانی درصورت نیاز

باتاوا محصولی بومی‌ است که شرکت عامراندیش هوشمند در داخل کشور و متناسب با نیازهای داخلی تولید و توسعه داده شده است. سازمان‌ها و کسب‌وکارهای داخلی در هر زمینه‌ای می‌توانند از این دستیار هوشمند متناسب با نیازهایشان در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

برای درخواست دمو رایگان چت‌بات باتاوا روی لینک کلیک کنید یا از راه‌های زیر در ارتباط باشید.

www.amerandish.com   

۰۲۱۲۲۸۴۷۶۹۳

بی

  • محمد سهیلی