محصولات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی , تیدیل گفتار به نوشتار , چت بات جز محصولات هوش مصنوعی می باشد

محصولات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی , تیدیل گفتار به نوشتار , چت بات جز محصولات هوش مصنوعی می باشد

ما ضمن بهره مندی از آخرین متدلوژی های یادگیری عمیق در هوش مصنوعی، با ارائه محصولاتی هوشمند در پی بهینه سازی فرآیند گردش کسب و کار شما هستیم. با استفاده از نرم افزارهای تولیدی ما رویای استفاده از سیستم های نوآورانه و کارآمد جدید را تحقق خواهید بخشید. عامر اندیش ضمن جایگزین کردن سیستم های ناکارآمد و وقت گیر با روش های نوین هوش مصنوعی به شما کمک خواهدکرد تا در جهت افزایش رضایت مشتریان و رقم زدن تجربه کاربری بهتر برای آن ها، کسب و کار خود را به آخرین نوآوری های هوش مصنوعی مجهز کنید.

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنوز در دنیای اینترنت برای بسیاری از کاربران و صاحبان کسب‌وکار اینکه چت بات چیست یک علامت سوال بزرگ است و هنوز هم بسیاری دقیقا نمی‌دانند که منظور ما از چت بات هوشمند چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر تعریف چت بات‌ها به آینده‌ای که انتظار آن‌ها را می‌کشد نیز بپردازیم.

چت بات چیست و چه آینده‌ای در انتظار آن است؟

چت باتها در حقیقت یک سرویس مبتنی بر چت هستند که به مشتریان خدمات‌دهی می‌کنند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داده و به مشتریان اطلاعات رسانی می‌کنند. چت بات‌ها قابلیت بارگذاری روی هر بستر مبتنی بر چت و پیام‌رسان را دارند .

مزیت اصلی چت بات‌ها آن است که به کمکشان، دیگر لازم نیست مشتریانتان برای رسیدن به اطلاعاتی مورد نیازشان به گفت‌و‌گوهای طولانی و خسته‌کننده بخش خدمات مشتریان مراجعه کنند. چت بات‌ها اطلاعات لازم را در زمانی کم به افراد می‌دهند و علاوه بر آن می‌توانند به خریدار شخصی، دوست و حلال مشکلات مشتریان شما تبدیل شوند.

به عنوان مثال در بخش بازاریابی چت بات‌ها می‌توانند مشتریان را به سمت اطلاعاتی که در جستجوی آن هستند راهنمایی کنند، به آنها الهام ببخشند یا در انتخاب محصولات به مشتریان کمک کنند و یا با خودکار کردن فرآیندهای لازم ، بهره‌وری کارمندان را افزایش دهند.

دو نوع چت بات وجود دارند که می‌توانند مکالمات انسانی را شبیه سازی کنند و بسته به نیازهای موجود می‌توان از آن‌ها استفاده کرد:

چت بات های مبتنی بر داده‌های از پیش تعیین شده (Script-based):

این نوع چت بات‌ها دارای چهارچوب به خصوصی برای کار کردن هستند. به این معنی که آن‌ها تنها می‌توانند به دستورات و سوال‌های از قبل طراحی شده پاسخ دهند و از یک اسکریپت و جریان از پیش تعریف شده پیروی می‌کنند. آن‌ها فقط به همان اندازه هوشمند هستند که شما آنها را می‌سازید. کاربرانی که از این نوع چت‌بات استفاده می‌کنند تنها می‌توانند سوال‌های محدودی بپرسند. چت‌بات‌های مبتنی بر اسکریپت اغلب به عنوان دستیار خرید یا برای کارهای ساده مانند پیشبینی وضعیت آب‌وهوا به کاربران سرویس ارائه می‌دهد.

چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی:

این نوع از چت بات‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و با استفاده از یادگیری ماشین به جواب پرسش‌ها که ازشان می‌شود، می رسند. به این معنی که نیازی نیست سوال‌های کاربران شسته رفته و بسیار ساده باشد. آن‌ها قادرند سوال را تجزیه و تحلیل کنند و پس از درک پاسخ مناسب را ارائه دهند. نکته مثبت این چت بات‌ها یادگیری بیشتر با گذشت زمان است. آن‌ها می‌توانند بر اساس تاریخچه جست‌وجوی کاربران و یا لایک و دیس‌لایک‌هایشان در صفحات اجتماعی، محصولات مطابق سلیقه‌شان را به آن‌ها معرفی کنند.

آینده‌ی در انتظار چت‌ بات چیست؟

شاید بتوان گفت که آینده‌ی چت بات‌ها مدتی است که شروع شده و هم اکنون آن‌ها در آستانه‌ی پیشرفت قرار گرفته‌اند. امروزه شاید کاربران اینترنتی با چت بات‌های هوشمند آشنایی نداشته باشند، اما تا حدودی با مفهوم چت‌بات آشنا باشند و حتی از آن‌ها در شکل‌های مختلفی استفاده کرده باشند. به همین دلیل است که می‌گوییم چت بات‌ها در آستانه پیشرفت قرار گرفته‌اند زیرا زمانی در راه پیشرفت قرار می‌گیرند که کاربران با کاربردشان آشنایی پیدا کنند و به دلیل مزایایی که دارند از کسب‌وکارها تقاضای این سرویس را داشته باشند.

چت‌بات‌ها ظرفیت آن را دارند که از دو راه اساسی و کلی به کسب‌وکارها سود رسانی داشته باشند و باعث تحول آن‌ها بشوند: (1) با بالا بردن اصل بهره‌وری و (2) کمک به کسب‌وکارها برای رفع نیازهای روزافزون مشتریان. آمار‌های جدید نشان می‌دهد که چت‌بات‌ها تا چه حد می‌توانند باعث پیشرفت یک کسب‌وکار شوند و در هزینه‌هایشان تحول ایجاد کنند.

اگر بخواهیم در مورد تحولی که چت‌بات‌ها در هزینه ایجاد می‌کنند مثال بزنیم، می‌توانیم به این مسئله اشاره کنیم که تنها در سال 2019 صاحبان کسب‌وکاری که از چت‌بات در بخش پشتیبانی و فروش استفاده کردند، توانستند تا 300 هزار دلار در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. البته این مسئله برای قشر مصرف‌کننده و کاربرانی که از چت‌بات‌ها استفاده می‌کنند هنوز با خلاء‌هایی روبه‌رو است. آمار نشان می‌دهد که 74 درصد از کاربرانی که به یک سایت مراجعه می‌کنند انتظار یک چت‌بات را بر روی وب‌سایت دارند و 87 درصد از آن‌ها ترجیح می‌دهند عامل انسانی جوابگوی آن‌ها باشد تا چت‌بات‌ها زیرا تصور می‌کنند که در این صورت تعامل با آن سریع‌تر انجام می‌شود. البته آمار باز هم نشان می‌دهد که 25 درصد از کاربران تا زمانی که به راحتی بتوانند جواب خود را بگیرند، برایشان تفاوتی نمی‌کند که عامل انسانی جوابگویشان باشد یا خیر.

چت بات برای همه

یکی از زمینه‌هایی که chat bot ‌ها به سرعت در حال گسترش در آن هستند، بخش پشتیبانی از مشتریان می‌باشد. آن‌ها می‌توانند به مشتریان در هر سطحی از چرخه عمر مشتری (customer lifecycle) قرار دارند کمک رسانی کنند. در حال حاضر از چت بات‌ها 41 درصد در بخش فروش، 37 درصد در بخش پشتیبانی و 17 درصد در بخش بازاریابی استفاده می‌شود.

میزان استفاده از چت بات در هر بخش
در این تصویر میزان استفاده از چت‌بات‌ها در هر بخش آورده شده است.

همچنین چت‌بات‌ها برای طیف گسترده ای از کارهای اتوماسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند، از وصل کردن سوالات کاربران به تیم مناسب گرفته تا نمایش دمو محصولات، بررسی واجد شرایط بودن فرصت‌های فروش و جذاب کردن وب‌سایت برای کاربران. آمارها نشان می‌دهد که میزان رضایت از چت‌بات‌ها بسته به بخشی که از آن استفاده می‌کنند متفاوت است.

آمار نشان‌دهنده آن است که میزان رضایت شرکت‌های B2C از چت‌بات‌ها دو برابر بیشتر از شرکت‌های B2B می باشد. یکی از دلایل این افزایش رضایت می‌تواند آن باشد که میزان داده‌های تکراری در کسب‌وکارهای B2C بیشتر است و آموزش سیستم هوشمند چت‌بات از پیچیدگی‌های کمتری برخوردار می‌باشد.میزان رضایت کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف از chat bot‌ها به شکل زیر می‌باشد: تکنولوژی 73%، خرده فروشی 67%، تولید و صنعت 57% و در نهایت زمینه درمان 56%.

بازگشت سرمایه (ROI) به کمک چت‌بات‌های فروش

در 30 سال گذشته، تحولات زیادی در روش خرید و فروش ما به وجود آمده است. روزهای تماس با پشتیبانی، بازاریابی تلفنی و تبلیغات انبوه گذشته است. کاربران امروزی انتظار دارند که در لحظه و به سرعت پاسخ نیازهایشان را بگیرند و این پاسخ‌ها مناسب و شخصی سازی شده برایشان باشد. همین انتظار است که محلی برای درخشش چت بات‌ها می‌شود. در سال‌های آینده شاهد تحول بسیار و بازگشت سرمایه با استفاده از چت‌بات‌ها در بخش فروش، از راه‌های زیر خواهیم بود:

  • چت‌بات‌ها قادرند به طور متوسط 67 درصد فروش را افزایش دهند و در آینده‌ای نزدیک 26 درصد از کل فروش یک سازمان از طریق chat bot‌ها انجام خواهد شد.
  • 35 درصد از صاحبان کسب‌وکاری که از چت‌بات‌ها در بخش فروش استفاده کرده‌اند اذعان داشتند که توانسته‌اند به اهداف فروششان نزدیک شوند.
  • سه موردی که از چت‌بات‌ها می‌توان در بخش فروش استفاده کرد به شرح زیر می‌باشد: جمع‌آوری اطلاعات و بررسی کیفی راهنمایی‌ها، رزرو دمو محصولات وو افزایش مشغولیت (engagement) کاربران با وب‌سایت.

بازگشت سرمایه (ROI) به کمک چت‌بات‌های پشتیبان

به کمک چت‌بات‌های هوشمند دیگر شاهد چت با پشتیبانی بر روی وبسایت‌هایی که می‌گویند از فلانی بپرس، نیستیم. خوشبختانه از زمانی که شاهد چنین سامانه‌‌های چتی بر روی وب‌سایت‌ها بودیم، چت‌بات‌ها پیشرفت بسیاری کرده‌اند. چت‌بات‌های مدرن می‌توانند به بخش پشتیبانی در مشکلات مربوط به ارجحیت، وصل کردن و مسیریابی و ارائه راه‌حل‌های فوری کمک کنند. چت‌بات‌های هوشمند قادرند به افزایش بهره‌وری و پیشرفت بخش پشتیبانی کسب‌وکارها کمک کنند. به این موارد توجه نمایید:

  • صاحبان کسب‌وکاری که از چت‌بات برای پشتیبانی از مشتریانشان استفاده می‌کنند اعلام کرده‌اند که چت‌بات‌ها با پاسخگویی سریع به مشتریان میزان زیادی به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کرده‌اند.
  • به کمک چت‌بات‌ها می‌توان روند پاسخگویی را تا 4 برابر افزایش داد.
  • همچنین صاحبان کسب‌وکار اعلام کرده‌اند که به کمک چت‌بات‌ها توانسته‌اند نرخ رضایت مشتریان را تا 24 درصد افزایش دهند.

آینده از آن چت‌بات‌ها است

چت بات و کمک به نیروی انسانی

با توجه به نکات و آماری که گفته شد، همانند سایر تکنولوژی‌هایی که کاربران به استفاده از آن‌ها عادت کردند، چت بات نیز به دلیل در دسترس بودن به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته و کاهش زمان انتظار و وصل کردن سریع و درست به تیم و یا بخش مورد نظر به یکی از نیازهای روزمره کاربران تبدیل خواهد شد. بدین ترتیب کم کم چت‌بات‌ها به آینده‌ی کسب‌وکارها تبدیل خواهند شد و در آینده‌ای نزدیک نه تنها ارزش افزوده بلکه به یک بخش اساسی در هر کسب‌وکار تبدیل خواهد شد.

برای آینده انتظار نکشید، باتاوا همینجاست

اگر به چت‌بات هوشمند نیاز دارید و نمی‌دانید که چگونه به آن دست پیدا کنید، دیگر منتظر آینده کسب‌وکارتان نباشید، بلکه به کمک باتاوا، آینده را برای آن به ارمغان بیاورید. باتاوا، یک دستیار هوشمند سازمانی صوتی است که از آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برخوردار است. این محصول به طور اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و می تواند زبان فارسی را به طور کامل پردازش و درک نماید. باتاوا قابلیت آن را دارد که متناسب با نیازهای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف شخصی سازی شود. باتاوا قادر است با کمک از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته، پاسخی درست به سوالاتی که از او می شود ارائه دهد.

همان طور که گفته شد متناسب با نیاز کسب و کار و یا سازمان، باتاوا قابلیت شخصی سازی دارد. اگر شما در کسب و کارتان نیاز به چت باتی عمومی دارید که به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان و یا مراجعه کنندگانتان باشد، باتاوا می تواند این کار را برای شما انجام دهد. باتاوا محصولی بسیار ضروری برای کسب و کارهاست که می توانید با هزینه کم، پاسخگوی نیازهای مشتریانتان باشد به طوری که دیگر نیازی به نیروی انسانی نداشته باشید.

باتاوا دارای این قابلیت های به خصوص می باشد:

  • قابلیت درک متن محاوره ای
  • قابلیت انتقال ارتباط به اپراتورهای انسانی در صورت نیاز
  • ارائه پاسخ مناسب در قالب متن، تصویر، ویدئو، نقشه و …
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع (بالای 270 هزار لغت)

مهم تر از همه اینکه باتاوا محصولی بومی است که در داخل کشور، متناسب با نیازهای داخلی تولید شده و توسعه داده شده است. کسب و کارهای داخلی در هر زمینه ای و سازمان های مختلف می توانند از این دستیار هوشمند متناسب با نیازهایشان در بخش های مختلف استفاده نمایند.

اگر می خواهید از محصول باتاوا استفاده کنید و یا درخواست دموی محصول را دارید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

قبلا نیز به این امر اشاره کردیم که آینده کسب و کارها در هوشمند شدن و استفاده از هوش مصنوعی قرار دارد. در ادامه نیز از اهمیت مسئله پشتیبانی از مشتریان و تسهیل ارائه خدمات به آن ها را بررسی کردیم و گفتیم که برای داشتن کسب و کاری شکوفا، نیاز است که مشتریان وفادار داشته باشید. امروز قصد داریم تا در این مقاله به بررسی کاربرد چت بات در صنعت گردشگری بپردازیم و ببینیم در چنین صنعتی، که مشتریان آن به دنبال رفاه هستند، استفاده از هوش مصنوعی و به طور اختصاصی استفاده از چت بات ها چه مزیت هایی را به همراه خواهد داشت.

دلایل استفاده از چت بات ها در صنعت گردشگری

برخی از کسب و کارها نسبت به دیگران، تعامل بیشتری با مشتریان خود دارند. شاید یکی از اصلی ترین مثال های چنین کسب و کاری، صنعت گردشگری باشد. پر واضح است که منظور ما از صنعت گردشگری تمامی کسب و کارهایی است که در این صنعت فعالیت می کنند، همانند هتل ها، آژانس های مسافرتی، ارائه دهندگان خدمات گردشگری آنلاین و… . چنین کسب و کارهایی باید به دنبال جذب خوشنودی و رفاه مشتریان و ارائه خدمات شخصی سازی شده به آن ها باشند.

استفاده از چت بات در صنعت گردشگری

به همین دلیل است که باید استفاده از چت بات های هوشمند در چنین کسب و کارهایی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. چرا که چت بات های هوشمند تمام مشخصات مورد نیاز برای پشتیبانی از مشتریان را دارد. بخصوص که می تواند در هر بستر قابل چت، اعم از وبسایت ها و پیام رسان ها، به صورت 24 ساعته در دسترس باشد و از همه مهم تر می تواند به مشتریانتان پیشنهاد های شخصی سازی شده ارائه دهد.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم چهار دلیل مهم و خاص برای استفاده از چت بات در صنعت گردشگری را بیان کنیم و ببینیم دقیقا قرار است این چت بات های دارای هوش مصنوعی چه مزیت هایی را برای چنین کسب و کار هایی به همراه داشته باشد.

اکثریت موبایلی کاربران در صنعت گردشگری

فکر کنید شما یک کارمند هستید که در تعطیلات آخر ماه قصد دارید با توجه به حقوق و پس اندازتان به یک سفر اقتصادی بروید. برای این کار باید بگردید و هتل های اقتصادی، ارزان ترین بلیط ها و … را پیدا کنید. یا فکر کنید که می خواهید برای سالگرد ازدواج خود مسافرتی رویایی ترتیب دهید. یا یک اکیپی هستید که جوانید و عاشق سفر. چگونه مقصد هایتان را انتخاب می کنید و یا برآورد هزینه می کنید؟ از اول تلفن را بر میدارید و زنگ می زنید به آژانس های مسافرتی و…؟ معلوم است که نه!

اول از همه گوشیتان را بر می دارید و احتمالا در گوگل جست و جو می کنید. سپس احتمالا سر از سایت هایی در می آورید که خدمات گردشگری ارائه می دهند به دنبال اطلاعات مقاصد مختلف می گردید، ویژگی هایی مانند هزینه و … را بررسی کرده و در نهایت، یا مورد دلخواهتان را پیدا می کنید یا احتمالا با مرکز تماس آن سایت یا یک آژانس مسافرتی تماس می گیرید و با بیان نیازهایتان از آن ها می خواهید تا مثلا تور مناسبی را به شما ارائه دهند.

خوب حالا چه می شد اگر از همان اول به سراغ آخر کار می آمدید؟ یعنی از همان اول در اینترنت به سراغ یک چت بات می رفتید و مثلا می گفتید من آخر ماه می خواهم با فلان مقدار هزینه، به فلان مقصد یک سفر اقتصادی داشته باشم، لطفا گزینه های مناسب را به من بگو؟ اینجا دقیقا جایی است که چت بات های هوشمند می توانند به کمک شما بیایند و خدمات لازم را برای مشتریان شما انجام دهند.خدمات مشتریان به کمک چت بات در صنعت گردشگری

چت بات های دارای هوش مصنوعی می توانند صحبت های مشتریان شما را درک کرده و اطلاعات مهم موجود در آن را استخراج کنند. سپس با توجه به این اطلاعات مهم پاسخ مناسبی را به آن ها ارائه دهند. یعنی با توجه به صحبت های مشتری و دیتاهای موجود در دیتاست، پاسخ مناسب مشتری را به او ارائه می دهد و لازم نیست که مشتری گزینه های جانبی دیگری را بررسی کند زیرا که جواب مورد نظر خود را گرفته است.

صرفه جویی در وقت و هزینه

شاید در مباحث اقتصادی این جمله را شنیده باشید که “زمان پول شماست”. ارزش زمان در کسب و کارها هماند پول و یا حتی در برخی موارد ارزشمند تر از آن است. با استفاده از چت بات در صنعت گردشگری هم می توانید در پول و هم در وقتتان صرفه جویی کنید.

همان طور که در مورد قبل نیز به آن اشاره شد چت بات ها می توانند در کمترین زمان ممکن پاسخ مشتریانتان را بدهند و همیشه در دسترس آن ها باشد. علاوه بر این با شخصی سازی گزینه های پیشنهادی به مشتری، تا حد زیادی در وقت آن ها صرفه جویی می کنند و با توجه به اینکه پیشنهاد چت بات، احتمال خرید بیشتری توسط مشتری دارد، فروش و سود شما را نیز افزایش خواهد داد در عین حال که هزینه های شما را کمتر خواهد کرد.

بدست آوردن بینش جدید از رفتارها و عادات مشتریان

قبلا نیز به این نکته اشاره کردیم که صنعت گردشگری جزء صنایعی است که تعامل زیادی با مشتریان خود دارد. به همین دلیل برای کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می کنند ضروری است که رفتارها و عادات مشتریان خود را بشناسند تا با استفاده از این اطلاعات کسب و کار خودشان را گسترش و توسعه دهند. با استفاده از چت بات های هوشمند شما این توانایی را به کسب و کارتان می دهید که به صورت 24 ساعته و در طول تمام روز های هفته، از مشتریانتان چنین اطلاعاتی را جمع آوری کنند تا شما با توجه به آن ها فرآیند ارائه خدمات و به طور کلی کسب و کارتان را بهبود ببخشید.

 ارائه توصیه های مناسب به مشتریان

هر چه بیشتر چت بات شما با مشتریان تعامل داشته باشد، اطلاعات بیشتری از آن ها بدست می آورد. با بدست آوردن اطلاعات بیشتر و بررسی آن ها می تواند به سلیقه و علایق و عادات و رفتار آن ها پی ببرد و با توجه به آن می تواند پیشنهاد ها، تبلیغات و … را مناسب سازی شده برای همان کاربر به او نشان دهد. به این ترتیب مشتریان به خدمات و سرویس های شما علاقه بیشتری پیدا می کنند و با شوق بیشتری خرید خواهند کرد. همین امر موجب افزایش دایره مشتریان وفادار، گسترش کسب و کار و سود شما خواهد شد.

آیا به دنبال چت بات در صنعت گردشگری هستید؟

با توجه به همه ی توضیحاتی که برای استفاده از چت بات در صنعت گردشگری داده شد، اگر شما جزء کسانی هستید که کسب و کارتان در زمینه گردشگری می باشد و به دنبال یک نوآوری بی بدیع و جلو زدن از رقبایتان هستید، استفاده از چت بات های هوشمند می تواند راه پیشرفت شما باشد. با این حال اگر می پرسید که چگونه یک چت بات هوشمند بسازید و یا از کجا باید شروع کنید، ما قبلا جواب آن را برایتان آماده کرده ایم. باتاوا، چت بات سازمانی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی پاسخ شماست.

باتاوار به عنوان چت بات در صنعت گردشگری

 

باتاوا، یک دستیار هوشمند سازمانی صوتی است که از آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برخوردار است. این محصول به طور اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و می تواند زبان فارسی را به طور کامل پردازش و درک نماید. باتاوا قابلیت آن را دارد که متناسب با نیازهای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف شخصی سازی شود. باتاوا قادر است با کمک از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته، پاسخی درست به سوالاتی که از او می شود ارائه دهد.

همان طور که گفته شد متناسب با نیاز کسب و کار و یا سازمان، باتاوا قابلیت شخصی سازی دارد. اگر شما در کسب و کارتان نیاز به چت باتی عمومی دارید که به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان و یا مراجعه کنندگانتان باشد، باتاوا می تواند این کار را برای شما انجام دهد. باتاوا محصولی بسیار ضروری برای کسب و کارهاست که می توانید با هزینه کم، پاسخگوی نیازهای مشتریانتان باشد به طوری که دیگر نیازی به نیروی انسانی نداشته باشید.

باتاوا دارای این قابلیت های به خصوص می باشد:

  • قابلیت درک متن محاوره ای
  • قابلیت انتقال ارتباط به اپراتورهای انسانی در صورت نیاز
  • ارائه پاسخ مناسب در قالب متن، تصویر، ویدئو، نقشه و …
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع (بالای 270 هزار لغت)

مهم تر از همه اینکه باتاوا محصولی بومی است که در داخل کشور، متناسب با نیازهای داخلی تولید شده و توسعه داده شده است. کسب و کارهای داخلی در هر زمینه ای و سازمان های مختلف می توانند از این دستیار هوشمند متناسب با نیازهایشان در بخش های مختلف استفاده نمایند.

اگر می خواهید از محصول باتاوا استفاده کنید و یا درخواست دموی محصول را دارید به اینجا مراجعه

  • محمد سهیلی
  • ۰
  • ۰

معرفی نرم افزار فارس آوا با قابلیت تایپ صوتی فارسی

امروز قصد داریم تا در این مقاله یکی از نرم افزارهای تایپ صوتی فارسی با کیفیت که در داخل کشور تولید شده است را معرفی کنیم. اگر شما هم جزء کسانی هستید که به هر دلیلی به دنبال یک نرم افزار تایپ صوتی برای تبدیل گفتار به نوشتار در زبان فارسی هستید، از محصول فارس آوا شرکت عامر اندیش هوشمند غافل نشوید. در ادامه برای معرفی این محصول با ما همراه باشید.

تایپ صوتی چیست؟

تا به حال در مورد فناوری تبدیل گفتار به نوشتار و چرایی استفاده از تایپ صوتی در اپلیکیشن کسب و کارها صحبت کرده‌ایم. تایپ صوتی نیز در حقیقت یکی از کارکردهای فناوری تبدیل گفتار به نوشتار می‌باشد. تایپ صوتی در حقیقت قابلیتی است که باعث می‌شود بتوانیم به کامپیوتر و یا گوشی هوشمندمان دیکته بگوییم. یعنی کامپیوتر به کمک این قابلیت هر آنچه که می‌گوییم را تایپ کند.

تایپ صوتی در حقیقت به افراد کمک می‌کند تا بدون عمل تایپ کردن در کامپیوتر یا گوشی هوشمند بتوانند بنویسند. نرم افزارهایی که تایپ صوتی را انجام می‌دهند می‌توانند هر آنچه که به صورت صوت و یا گفت و گوی شفاهی می‌باشد را به متن قابل ویرایش تبدیل نمایند.

تایپ صوتی فارسی چیست؟

نرم افزار فارس آوا چیست؟

در سال‌های اخیر که هوش مصنوعی به زندگی روزمره افراد پا گذاشت و انسان‌ها روز به روز بیشتر از این فناوری به صورت پیدا و پنهان استفاده می‌کنند، متخصصان هوش مصنوعی و شرکت‌های داخلی هم به این حوزه ورود کردند تا از این قافله عقب نمانند. در این میان به دلیل نیاز به نرم افزاری تخصصی برای تبدیل هوشمند گفتار به نوشتار در زبان فارسی، به دلیل پیچیدگی‌ها و تفاوت زیاد بین گفتار و نوشتار در آن، به سراغ ساخت نرم افزار تایپ صوتی فارسی رفتند.

همان طور که اشاره شد در زبان فارسی تفاوت بین گفتار و نوشتار تا حدودی زیاد است. از طرفی دیگر برخی اصطلاحات و عباراتی در گفتار زبان فارسی وجود دارد که در نوشتار آن به کار نمی‌رود. از طرف دیگر این زبان با گستره‌ی عظیمی که دارد، گویش‌ها و لهجه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که یک نرم افزار تایپ صوتی با کیفیت در زبان فارسی باید همه‌ی آن‌ها را متوجه شود.

نرم افزار فارس آوا محصول شرکت عامر اندیش است که همان طور که از نام آن پیداست عملیات تایپ صوتی فارسی و تبدیل گفتار به نوشتار را در زبان فارسی انجام می‌دهد. فارس آوا امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می کند. این نرم افزار با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع آوری بزرگ ترین دیتاست موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت های بزرگی چون گوگل دارای ضریب دقت بالایی باشد.

کاربرد‌های فارس آوا چیست؟

کاربردهای پرمزیت نرم افزار فارس آوا به شرح زیر می‌باشد:

  • امکان استفاده در تمامی سیستم های عامل (Android, IOS, Mac, Windows, Linux)
  • امکان استفاده برای تمامی برنامه های تحت موبایل (تمامی پلتفرم‌ها)
  • امکان استفاده در برنامه هایی از قبیل دستیارهای شخصی هوشمند در موبایل
  • امکان استفاده های عمومی از قبیل : تایپ گفتاری و اجرای دستورات صوتی
  • امکان سفارشی سازی برای تشخیص دستورات خاص صوتی
  • امکان سفارشی سازی برای کاربردهای خاص و افزایش دقت
  • پردازش داده های حجیم گفتاری

قابلیت‌های نرم افزار فارس آوا چیست؟

نرم افزار فارس آوا دارای چنین قابلیت‌هایی می‌باشد:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا
  • بهره مندی از آخرین تکنولوژی‌های یادگیری عمیق
  • تبدیل گفتار به متن بصورت همزمان (Real-Time)
  • تشخیص گفتار و صوت در محیط های نویزی
  • پشتیبانی از انواع لهجه ها و گویش ها
  • قابلیت تبدیل گفتار محاوره ای به متن
  • پشتیبانی از انواع فرمتهای صوتی و ویدیویی
  • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی
  • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد
  • توسعه و تولید بصورت کاملاً بومی در داخل کشور
  • ارائه API و SDK تبدیل گفتار به متن در قالب وب سرویس
  • ارائه پنل تحت وب برای آپلود کردن فایلها جهت پردازش
  • قابل نصب روی سرور مشتری و عدم نیاز اتصال به اینترنت
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع

تایپ صوتی فارس آوا

چرا از تایپ صوتی فارسی نرم افزار فارس آوا استفاده کنیم؟

با توجه به آنچه که گفته شد، نرم افزار فارس آوا یک نرم افزار با کیفیت برای تایپ صوتی در زبان فارسی است. نرم افزار فارس آوا کاملا بومی است بر دانش متخصصان هوش مصنوعی کشور تکیه دارد و دارای دیتابیس وسیع 10 هزار ساعته می‌باشد. این نرم افزار بر روی دسکتاپ و گوشی هوشمند در دسترس است و به زودی نسخه‌ی مخصوص مشاغل خاص همانند وکلا و … آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. این محصول از دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی برخوردار است و همچنین این نرم افزار قابلیت بارگزاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به کاربر می‌دهد.

در صورتی که درخواست دمو محصول فارس آوا را دارید به اینجا مراجعه کنید و در صورتی که می‌خواهید API محصول فارس آوا را دریافت نمایید این راهنما را مطالعه کنید.

  • محمد سهیلی